10 způsobů, jak najít a kontaktovat nové klienty

Jednoduše, obchod je základ a nehnete se bez něj v žádném podnikání.

Pokud se učíte v MLM společnosti, získáte nedocenitelné zkušenosti, které vás připraví jako žádná jiná práce.

I když jste těžký introvert a nemáte žádné přátele, můžete začít třeba těmito „výpady“ za zónu pohodlí vašich papučí a z tepla domova.

Pozn. všechny body jsem vyzkoušela a sama je v praxi dělám;)

  1. Sdílejte svou novou obchodní aktivitu na sociálních sítích, řekněte všem, co jste začali dělat, a že se na vás v případě potřeby mohou obrátit. Chcete totiž, aby vás dříve nebo později začali brát jako „ambasadora“ značky. Za to jste, koneckonců, placeni. Tyto kontakty sice pravděpodobně nebudou patřit mezi vaše první klienty, ale vydržte, oni přijdou.
  2. Oslovujte prostřednictvím sociálních sítí. Vyčleňte si 1-2 hod denně na procházení profilů ve vaší cílové lokalitě. A zkuste těm lidem, kteří se vám zamlouvají, napsat zprávu. Že máte pro ně nabídku, jestli je to zajímá, že jim případně zavoláte.. Minimálně přes internet vás nikdo nekousne, nestane se víc, než že vám dotyčná osoba řekne: ne. Ale na to jste už přece, jako obchodník, připraveni;) Utřete tedy slzu a vyrazte k bodu tři.
  3. Letáky všude, kam se podíváš. Připravte si produktové letáky, vizitky a průvodní letáček, ve kterém popíšete, co děláte, kdo jste atd. Secvakněte je (či jinak spojte), aby z nich vznikl prospekt, ve kterém oznámíte, že dotyčné příjemce přijdete navštívit tehdy a tehdy:) Udělejte si kolečko po okolí a rozdejte letáčky do schránek. V dalším kole pak projděte dané domy a oslovujte lidi napřímo. Osobně mám tuto metodu stále ráda, protože se mi osvědčila, hlavně v prostředí, kde nikoho neznám. Je to stále nejjednodušší způsob, jak poznat nové lidi a spolupracovníky, jakkoliv se to může zdát zastaralé a otravné. Vemte si s sebou vzorníky, testery atd. a pokud už vám otevřou, nechte lidi si zboží „naživo“ vyzkoušet.
  4. Networkingové akce. Kluby business podnikatelů, snídaně profesionálů.. družte se… a nezapomeňte všem říct svou obchodní prezentaci. V tomto případě škoda slova, které nepadne..
  5. Pořiďte si firemní stánek a prezentujte se na outdoor i indoor společenských akcích. Prostě se postavte na frekventované místo a lákejte lidi k sobě, přesně tak, jak to vidíte v některých obchodních domech. Tato metoda již vyžaduje vaši počáteční investici do začátku, protože potřebujete koupit / pronajmout stánek + produkty a letáky na vyzkoušení a rozdávání. Také však máte potenciál v oslovení mnohem většího množství lidí za krátký časový úsek, a tedy mnohem větší výdělky i více partnerů do budoucna.
  6. Budujte značku online. Prolinkujte své weby a spřízněné weby. Tvořte si online databázi kontaktů a využívejte affiliate programů. Zažívají velký boom.
  7. Přidejte si váš prodejní web do podpisu v emailu (či jiných komunikačních kanálů). Budete tak automaticky rozesílat linky a odkazy na své projekty. Schválně, kolik za den napíšete emailů všude možně? I když píšete třeba na úřad, i tam za počítačem sedí úřednice, která se možná může stát vaší zákaznicí.
  8. Uspořádejte vlastní akci. Na téma zdánlivě nesouvislé s vaším produktem. V průběhu ale budete produkt zmiňovat.
  9. Prezentujte se na cizí akci. Stačí i 5 minut. Ideálně si domluvte úvod a prostor na představení vašeho businessu ještě předem.
  10. Přidejte se do kroužku, komunity, společenství či klubu, organizace. Tam získáte spoustu přátel a nakloněných lidí, které zajímají podobná témata jako vás.
  11. Oslovujte lidi napřímo. Čekáte ve frontě? Oslovte někoho. Vidíte, že se někdo nudí? Oslovte ho. Denně se naskytne spousta mini situací, kdy můžeme jen tak oslovit druhého člověka.. nejčastěji různé prodavače, úředníky, recepční, asistentky, personál.. prostě lidi, kteří nejsou zrovna v časovém presu… Jak začít? „Víte, moc se mi líbíte, myslím, že byste se typově hodil/a pro tuto práci, kdybyste měl/a zájem o přivýdělek nebo informace, ozvěte se mi,“ – s úsměvem předávám letáček s kontakty a odcházím:)
  12. Daily job. Kolegové.
  13. Placená reklama.